У непростий час карантину наші діти потребують батьківської участі в їхніх іграх: безтривожних, затишних, наповнених відчуттям безпеки… Тому, для кого це актуально, спробуйте!

 10 ігор та вправ з дитиною під час карантину, які не вимагають особливої підготовки чи атрибутів:

1. Мило, зникай швидше!
Розріжте мило на декілька шматочків. Приготуйте два тазики з теплою водою. Починайте одночасно з дитиною у двох різних тазиках вимилювати мильні шматочки, змагаючись, хто це зробить першим.
Ось Вам і дуже простий спосіб заохотити дитину до миття рук!

2. Безлюдний острів (назва гри схожа на вигляд наших вулиць )
Візьміть наволочку. Це буде мішок, у який складете різноманітні предмети. Підбором предметів нехай займеться дитина. Це можуть бути негострі кухонні предмети, канцтовари, іграшки, дрібний одяг тощо. Покладіть усе це в мішок-наволочку. Наосліп по черзі витягуйте по одному предмету, придумуючи, як би він згодився, якби потрапили на безлюдний острів. Цікаво чути від дітей, як вони скотчем заклеюватимуть пащу лева  Та й на речі, які їх оточують, і які їм уже так набридли, вони дивитимуться по-новому.

3. Незаборонений смартфон!
Попросіть дитину сфотографувати всі ті предмети чи меблі в домі, які «відчувають» себе щасливими; які «відчувають» себе корисними; які «відчувають» себе непотрібними; які потребують, щоб за ними хтось доглянув чи подбав; на які майже ніхто не звертає уваги, але вони дуже потрібні; які дитина до початку сьогоднішньої гри не дуже помічала…
Попросіть сфотографувати когось або щось особливе за вікном, про кого (про що) вона б хотіла придумати й розповісти історію.
Обговорюйте разом кожне фото й історії, відволікайтеся від теми хвороби.

4. Пов’язка-маска
Нехай дитина, окрім маски на ротик, одягне маску на очі. Запропонуйте їй намалювати малюнок наосліп. Або малюйте смайлики, яким вона наосліп має домалювати усмішки.
Якщо вдається вийти у безлюдний парк чи ліс, ведіть її за руку із пов’язкою на очах. Нехай пізнає світ через доторки, відчуття, запахи. І розповідає Вам про свої нові враження!
Надавайте масці більш позитивного і більш цікавого «статусу».

5. Спільне й відмінне з людьми, які зараз думками з тобою
Лежати – не означає мовчати! Тому навіть із дітьми, які хворіють і мають лежати в ліжку, можемо грати у вербальні ігри.
Придумайте п’ять відмінностей між Вами і дитиною. Запитайте: «Що у тебе з мамою (або татом, дідусем, бабусею, братом, учителем) зовсім не схоже, чим точно відрізняєтеся?». А потім – про п’ять спільних ознак, уподобань чи інших особливостей. Говоріть дитині про людей, які її люблять, для яких вона дуже важлива, які зараз не можуть бути поруч, але думками близько.

6. Смішна казка по черзі
Придумуйте казки, промовляючи по черзі фразу за фразою. Наприклад:
Дитина: Жив собі дід і баба
Дорослий: І з ними їхня кізонька
Дитина: Аж раптом
Дорослий: Помітили, що вона кудись зникла…
Часто історії виходять дуже смішними й не зовсім змістовними чи повчальними, зате теплими й емоційно зцілюючими. Можете починати такі історії першими й використовувати позитивні й оптимістичні початки. Або «повертати» історію в позитивне русло чи завершувати хеппі ендом. Наприклад, розпочніть так: «Завершився час карантину, і всі здоровими вийшли на вулицю!», і нехай дитина продовжує історію…

7. Здорові асоціації
Дорослий промовляє одне слово, до якого дитина має назвати 5 асоціацій, і якомога швидше озвучити їх, загинаючи пальчики руки. А потім навпаки – асоціації придумує дорослий! Домовтеся з дитиною про те, що більше балів дістанеться тому, хто придумуватиме позитивні асоціації. Наприклад, до слова «Лікарня» можна назвати «Одужання, тиша, турбота, 36,6, усмішка лікаря тощо».

8. Помий мене, будь ласка!
Пишіть дитині записки від стола, який просить його протерти чи прибрати на ньому. Розповідайте від його імені, який він вдячний їй за догляд і як йому легко дихається після миття чи дезінфекції.
Пишіть записки від підлоги, що «мріє» стати «міс-чистоти». Обов’язки можна перетворити на радість!

9. Суп із сокири
Гра подібна на давню казку про те, як її герої варили суп із сокири, додаючи всі необхідні інгредієнти. Щоб надто часто не ходити до магазину, придумуйте з дитиною страви з тих продуктів, які маєте. Експериментуйте з незвичними поєднаннями інгредієнтів, придумуйте нові страви, доїдайте те, що є в домі.

10. Книга малюнків
Кожен день карантину завершуйте спільним сімейним малюнком, де б кожен член сім’ї намалював хоча б один елемент. Старайтеся, щоб усі елементи були якось поєднані між собою. Прикріплюйте аркуш до аркуша день за днем. Колись це стане дуже цінною пам’яткою про Вашу витривалість, віру й силу спільної сімейної команди!

Наталія Сиротич, канд. пед. наук, психолог БФ «Карітас-Київ»